Ima li kraja seriji Ferštapena?

Sezona pošteno nije ni počela, a već potpuno liči na prethodnu, u kojoj je Maks Ferštapen došao do 3. titule svetskog šampiona.

Nakon krugova u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji – na čelu plasmana ništa novo, a Maks sa dve vezane pobede u nizu, nastavlja da čini takmičenje Formule 1 “dosadnim”.

Krenulo je na stazi “Sakir” u Bahreinu, na kojoj je od starta, do cilja, Ferštapen potpuno dominantnom vožnjom došao do 55. trijumfa u karijeri, a prvog na startu sezone 2024. godine, završivši ispred svog klupskog kolege, Serhija Pereza, koji je kasnio 20 sekundi, dok je na podijumu na trećem mestu završio Karlos Sains iz Ferarija.

Identičan rasplet, viđen je i u Džedi, gde osim zanimljivog starta i udaranja u zid Lensa Strola, gotovo ništa nije bilo vredno pomena, osim nove dominacije Red Bulovog tima.

Ponovo je Ferštapen “zaključao” trku i završio je na prvom mestu sa 10 sekundi prednosti ispred svog kolege Pereza, dok je treće mesto, ovoga puta zauzeo Šarl Lekler i tako ostavio tračak nade za Ferari i u ovoj sezoni.

Nakon što je Ferštapen nastavio u svom ritmu, te došao do druge pobede u sezoni, 56. u karijeri, a 9. u nizu u karavanu Formule 1, situacija na tabeli plasmana već nakon dva izlaska na stazu izgleda gotovo identična kao prošle godine.

Holanđanin je sa 51 bodom ispred Pereza, koji je sakupio 36, dok je treći Lekler sa 28.

Slede Rasel sa 18 poena, Piastri sa 16, te Sains sa 15, Alonso i Noris sa 12, pa tek onda Hamilton sa 8, iza koga je najveće iznenađenje, mladi Oliver Berman, koji je na svom debiju za Ferari uspeo da upiše 6 poena.

Sve nas dovodi do treće trke na ovogodišnjem kalendaru, koju ćemo 24. marta od 5 časova posle ponoći pratiti iz Australije.

Selimo se u Melburn, glavni grad Australijske pokrajine Viktorije i drugi najveći grad u državi. Ovaj dinamični, umetnički, komopolitski grad ponosna je sportska i kulturna prestonica Australije.

Prelazak u Melburn je izazvao zaprepašćenje u Formuli 1, jer je Adelejd bio izuzetno popularan i kao mesto i kao trkačka staza. Melburn je postao domaćin Formule 1, 1996. godine, kada je preuzeo tu ulogu od Adelejda. Za vreme održavanja trka u Adelejdu, mogli smo da vidimo dva neverovatna preokreta u šampionatima.

1986. je Najdželu Menselu eksplodirala guma i tako ga udaljila od titule, a 1994. godine je nakon kontraverznog sudara Šumahera i Hila, Šumaher je postao šampion.

Godine 1996. ne samo da se Velika nagrada Australije preselila u Melburn na novu stazu “Albert Park“, nego je dobila i ulogu staze koja otvara novi šampionat, iako je ove godine ona treća trka u sezoni.

Od kada se našla u kalendaru Formule 1, staza “Albert Park” je nekoliko puta doterivana i njena površina je sada dosta ravnija i ugodnija za vožnju od većine drugih uličnih trka.

Sastoji se od 16 krivina, uglavnom sporih i srednje brzih. Preticanja su jako teška iako postoje dva teoretska mesta za to. Uglavnom se promene u plasmanu dešavaju nakon odlazaka u boks ili izlaskom “Safety Car-a”. Brzi pravci isečeni šikanama i prašnjave površine često dovode do dramatičnih i nepredvidivih trka.

Staza “Albert Park” kažnjava i najmanju vozačku grešku, pogotovo što se veoma blizu staze nalaze betonski zidovi.

Kada sve uzmemo u obzir “Safety Car” je postao tradicija na stazi “Albert Park”.

Trka nije održana 2020. godine usled izbijanja pandemije koronavirusa. Timovi su bili spremni i došli su na stazu, ali su dva mehaničara “Meklarena” imala pozitivan test na COVID-19, zbog čega je tim odlučio da se povuče sa trke zbog bojazni od širenja zaraze.

Nakon pregovora, organizatori su u dogovoru sa čelnicima Formule 1 odlučili da otkažu trkački vikend neposredno pre početka prvog treninga.

Veliki broj navijača je već tada bio ispred ulaznih kapija, ali niko nije pušten na tribine tog jutra. Trka je vraćena na kalendar sledeće godine, tradicionalno kao prva trka sezone, ali je onda iz istih razloga kao pre godinu dana ponovo otkazana, tačnije odložena za Novembar.

Organizatori su dodatno vreme iskoristili da razmotre i realizuju promene koje bi mogle da se naprave na stazi zarad poboljšanja trka. Odlučeno je da se prošire krivine 1, 3 i 15, potom je ukinuta šikana u krivinama 6 i 7, kao i ona u krivinama 9 i 10. Krivina 13 je dobila potpuno drugačiji profil i sada je mnogo oštrija nego ranije.

Modifikovana konfiguracija staze je prikazana 1. aprila. 2021. Mnogi su pomislili da se radi o prvoaprilskoj šali, ali su snimci i fotografije sa “razrovane” staze “Albert Park” ubrzo potvrdili da su organizatori zaista odlučni u sprovođenju svojih ideja.

Na kraju, Velika nagrada Australije nije održana ni u 2021. godini zbog rigoroznih procedura oko ulaska u zemlju zbog koronavirusa.

Nakon Valerija Botasa, koji je na ovoj stazi trijumfovao 2019. godine, a posle dve godine pauze, po povratku na trku za Veliku nagradu Australije, 2022. godine uspeo je da slavi Šarl Lekler, da bi prošle sezone, do prve pobede na ovoj stazi uspeo da stigne i Maks Ferštapen, koji je preskočio Džordža Rasela, a potom i Luisa Hamiltona i od 12. kruga, do kraja trke, zadržao prvo mesto.

Ferštapen je tada trku završio ispred Hamiltona i Alonsa i došao do pobede nakon haotičnog kraja, ostajanja Kevina Magnusona bez točka i sprinta na kraju u kome je Maks odoleo Hamiltonu. Pobeda u Australiji je već tada profilisala Ferštapena kao novog-starog šampiona.

Uprkos unutrašnjim potresima u ekipi, Red Bul na stazi demonstrira silu, sa dva 1-2 u dve dosadašnje trke u sezoni, pa preostaje da vidimo kako će to izgledati ovoga puta u Melburnu. Staza je poznata kao jedna od najnepredvidljivijih u kalendaru, pa bi veoma lako mogla da razbije monotoniju koja je zavladala već od starta, odličnim vožnjama Red Bul-ovog tima!

Očekuje se povratak Karlosa Sainsa u Ferari nakon saniranih zdravstvenih problema, zbog kojih ga je u Džedi menjao omladinac Oli Berman. Ferari bi povratkom Sainsa trebalo da bude jači, te bi uz Leklera možda mogli da pogledamo i promenu na vrhu podijuma.

Jedna promena u odnosu na prošlu sezonu je da će gledaocima biti zabranjen do sada tradicionalni izlazak na stazu posle trke i učestvovanje u proslavi pobednika, zbog incidenta prosle godine kad su gledaoci provalili na stazu dok je trka jos bila u toku pre nego što je poslednji bolid prošao kroz cilj. Tako da će sada svi morati da ostanu na svojim mestima na tribinama.

Spremni smo za nova uzbuđenja, a spreman je i Pireli, koji je za ovu priliku, kao što je to uobičajeno za ulične staze, spremio set najmekših guma u svom opsegu!

Ostaje da sa velikim nestrpljenjem sačekamo kvalifikacije, a potom i samu trku na stazi “Albert Park”, u noći između subote i nedelje!

Može li Hamilton dati znake života? Ferari seče niz Red Bula?

Novim 1-2, definitivno već nakon tri trke sledi kraj sezone?

Da li će Maks Ferštapen doći do 10. pobede u nizu u Formuli 1 i tako izjednačiti svoj rekord koji je trajao 2023. godine od Majamija do Monce?

Ko će se na kraju Velike nagrade Australije naći na čelu podijuma? 

Promocije sponzora

Najnovije na 2ka.rs

Promocije sponzora